علائم حساسیت فصلی با علائم کرونا متفاوت است


علائم حساسیت فصلی با علائم بیماری کووید ۱۹ متفاوت است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر راحله میری با بیان این مطلب افزود: فرد دچار آلرژی معمولا تب ندارد در حالی که تب و بدن درد شایع ترین علامت ابتلا به کروناست.

وی ادامه داد: آلرژی فصلی توام با اگزمای پوستی و التهابات پوستی است و ممکن است علائمی در بینی نظیر آبریزش، خارش بینی و چشم، اشک ریزی، ترشح در قسمت پشت حلق و بینی و … بهمراه داشته باشد، اما کرونا یک بیماری حادتر است که معمولا با تب شروع می‌شود و منجر به کاهش حس بویایی و چشایی، کمردرد، بدن درد و سرفه می‌شود.

به گفته وی، در آلرژی فصلی تنگی نفس وجود ندارد مگر این که بیمار مبتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر آسم باشد یا یک بیماری زمینه‌ای ریوی و قلبی داشته باشد که در نتیجه آلرژی فصلی با تنگی نفس هم مواجه شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: سرفه‌های فرد مبتلا به آلرژی فصلی سطحی است و دلیل بروز سرفه ترشحاتی است که حاصل ابتلا به آلرژی فصلی بوده و از طریق بینی به پشت حلق حرکت کرده و بیمار برای دفع ترشحات ته حلق سرفه می‌کند و به عبارتی سرفه‌ها باصطلاح عوام، از ته دل نیست در حالی که در بیماری کروناویروس، سیستم تنفسی فرد درگیر ویروس شده و یک فرد کرونایی گرفتار سرفه‌های شدید و بعضا با احساس درد در قفسه سینه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *