تابستان و کرونا


با توجه به اینکه بخش زیادی از محدودیت­ های اعمال شده توسط دولت­ ها کاسته شده است، اما خطر ابتلا به کرونا همچنان وجود دارد و در فصل تابستان هم باید دست هایتان را مرتبا بشویید، ماسک بزنید، فاصله احتماعی را رعایت کنید، سطوح را ضد عفونی کنید. چون کسب و کارها بازگشایی شده­ اند خیلی ­ها دوست دارند که به زندگی عادی برگردند اما تا هنگامی که خطر ابتلا به صفر نرسیده باشد و ریسک بیمار شدن وجود داشته باشد، باید اصول مراقبتی و پیشگیری را جدی گرفت و با آن سازگاری پیدا کرد.
در صورتی که تصمیم داشتید به صورت گروهی به پیکنیک بروید، ترجیحا هر خانواده غذای خودش را بیاورد و اگر تصمیم دارید در طبیعت غذا درست کنید بهتر است فقط یک نفر آشپزی کند و تمام اصول حفاظتی و بهداشتی را رعایت نماید. همگی ماسک بزنید و در هنگام نشستن کنار هم فاصله اجتماعی (حداقل 1/8 متر) را رعایت کنید.
در صورتی که خواستید به آرایشگاه بروید، از پیش وقت بگیرید و تا هنگامی که نوبتتان نشده است در ماشین یا بیرون سالن بمانید. حتما ماسک بزنید و دست هایتان را بشویید و اطمینان حاصل کنید که کارکنان آرایشگاه نیز چنین می­کنند.
اگر خواستید به رستوران بروید، مطمئن شوید که رستوران مد نظر قوانین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می­ کند و کارکنان رستوران هم اصول بهداشتی را رعایت می ­کنند.
در باشگاه از وسایل مشترکی که ضد عفونی کردنشان راحت نیست مثل کش­های TRX یا کمربند وزنه برداری استفاده نکنید. با کسی دست ندهید، ماسک بزنید و ترجیحا ورزش­های قدرتی و هوازی را در فضای باز انجام دهید. بهتر است در خانه دوش بگیرید.
در صورتی که به سفر می­روید از اینکه اقامتگاهتان اصول بهداشتی را رعایت می­کند مطمئن شوید. در حد امکان بجای آسانسور از پله­ ها تردد کنید. از مکان­ هایی که فاصله گذاری اجتماعی راحت نیست مثل مرکز ورزشی هتل یا اتاق بازی دوری کنید.
منبع: Webmd.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *