تست سرمی اتولوگوس

تست سرمی اتولوگوس یک تست تشخیصی برای بررسی کهیرهای خود ایمن ،که زیر مجموعه‌ای از کهیرهای مزمن است، می‌باشد. این تست درد مراکز تخصصی برای بیمارانی که از کهیرهای مزمن رنج می‌برند انجام می‌شود .
کهیرهای مزمن در اثر اتوآنتی‌ بادی‌های خود ایمن ایجاد می شوند و در واقع تست سرمی اتولوگوس منشا این اتوآنتی بادی‌ها را در افرادی که از کهیر مزمن رنج می‌برند مشخص می‌کند.
کهیر مزمن منشاهای متفاوتی دارد، برخی در اثر سرما ، برخی در اثر خراش پوست ایجاد مى‌شوند و بعضی بصورت خود بخودی و بدون عامل محرک مشخصی رخ می‌دهند. که تست اتولوگوس برای آن دسته از کهیرها که علت مشخصی ندارند مفید است و اگر زمینه‌ی خود ایمنی داشته باشند، آن را مشخص می‌کند.
آمادگی پیش از انجام
توجه داشته باشید، بیمارانی که باید این تست را انجام دهند از ٢-٣ روز قبل از انجام تست نباید هیچ نوع داروی ضد حساسیتی مصرف کنند.
همچنین در صورتی که از داروهای سرکوب کننده‌ی ایمنی استفاده می‌کنند باید از ٣ ماه قبل داروها قطع شود که البته نظر پزشک معالج تجویز کننده‌ی داروها بسیار مهم است.
فواید
تست سرمی اتولوگس دقیق، حساس و در مقایسه با سایر تست‌های تشخیصی ارزان است که همین عامل موجب تمایز این تست در تشخیص کهیرهای خودایمن شده است.
در حال حاضر این تست در کلینیک آسم وآلرژی جهاد دانشگاهی توسط کادر مجرب جهت تشخیص هرچه بهتر و دقیق‌تر انجام می‌شود.
منبع: https://www.dermnetnz.org

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *