مصرف زولبیا بامیه، حلوا و شله زرد برای مبتلایان به بیماری های آلرژیک ممنوع !

دکتر منصوره شریعت فوق تخصص کلینیک آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که موادغذایی خاصی در روزه داری بیماران آسم مدنظر نیست توصیه کرد: مصرف مایعات و میوه های غیرآلرژی زا مابین افطار تا سحر به طور فراوان، پرهیز از مصرف غذاهای سرخ شده، غذاهای کنسروی و آماده،  زولبیا و بامیه، حلوا، شله زرد و رعایت صحیح رژیم های غذایی که در سایر ماه های سال از آن پیروی شده است؛ در نظر گرفته شود.
دکتر شریعت با اشاره به اینکه روزه داری برای بیماران آلرژیک معمولا منعی ندارد گفت: اگر آسم بیمار کنترل شده باشد و دارو استفاده کند، می تواند استفاده از دارو و اسپری را بر حسب نوع مصرف آن به افطار و سحر موکول کند.
وی ادامه داد: اگر بیماری فرد کنترل نشده و فرد مجبور به استفاده مکرر از داروها باشد، فرد برحسب نوع و درجه شدت بیماری، تشخیص پزشک و استنباط خود فرد به بدتر شدن وضعیتش ملزم به روزه داری نیست و دراین مورد باید حتما با پزشک معالجش مشورت داشته باشد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طبق نظر برخی فقها استفاده از اسپری باعث ابطال روزه نمی شود افزود: افراد مبتلا به آسم در تمام طول روز باید اسپری استنشاقی خود را به همراه داشته باشند و درصورت نیاز از آن استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *