تازه های کرونا (2)

آیا پس از ابتلا به کرونا، نسبت به آن ایمنی پیدا می­ کنیم؟
بر اساس اطلاعاتی که از سایر ویروس ها و خانواده ی کرونا داریم، این را می دانیم که بدن بعد از 7 الی 10 روز پس از عفونت پادتن تولید می کند، بسته به نوع ویروس این پادتن ها باعث می شوند از چند ماه تا چند سال پس از بهبودی از بیماری، مجددا به آن مبتلا نشویم. اما در خصوص ویروس جدید COVID-19، ما هنوز نمی دانیم تا چه مدت پس از ابتلا به بیماری پادتن ها در بدنمان باقی می مانند.
تحقیقات ادامه خواهد داشت تا به این سوال پاسخ داده شود اما طبق آنچه که ما درباره توانایی بدنمان در مبارزه با ویروس ها می دانیم، بسیار غیر محتمل است فردی که از COVID-19 بهبود پیدا کرده و پادتن تولید کرده باشد، در مدت کوتاهی مجددا به این بیماری مبتلا شود.
دستمال حوله ای: بهترین راه خشک کردن دست­ها
شستن دست اصولی دست ها باید با خشک کردن صحیح همراه باشد. در مطالعه جدیدی که انجام شده است، دستمال حوله ای از دستگاه­ های خشک کننده دست برقی که در مکان های عمومی پیدا می شود بهتر است و باعث می شود باقیمانده ویروس های احتمالی که روی دست جا مانده است هم پاک شود.
آلرژی یا COVID-19 ؟
آلرژی فصل بهار به علت پاندمی COVID-19 چالش بر انگیز شده است و تمامی مبتلایان به آلرژی از ترس تشابه بعضی علائم به کرونا از این موضوع رنج می برند. علائم شایع آلرژی فصلی شامل خارش چشم، عطسه، خارش بینی، آبریزش بینی و خلط حلق است. علائم کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، خستگی، بدن درد، اسهال و گاهی اوقات گلو درد است.
مهم ترین تفاوت بین علائم COVID-19 و آلرژی، خارش چشم، بینی و عطسه است. اگر این علائم را تجربه کردید به احتمال زیاد آلرژی است نه COVID-19 .
منبع: WebMd

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *