تازه های کرونا


در فضای عمومی از ماسک استفاده کنید
مطالعات نشان داده است که مبتلایان بدون علامت COVID19 هم باعث انتشار ویروس می­شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری­ها (CDC) توصیه کرده است که همه مردم در مکان­های عمومی از ماسک­های ساده استفاده کنند یا صورت خود را بپوشانند.
در صورتی که خواستید از ماسک استفاده کنید، ابتدا باید دست­هایتان را بشویید. وقتی که ماسک زده­اید، نباید به صورتتان دست بزنید. ماسک را با احتیاط از صورتتان بردارید و سپس دست­هایتان را بشویید.
آیا استفاده از لنزهای تماسی شانس ابتلا به COVID19 را افزایش می­ دهد
انجمن چشم پزشکی آمریکا پیشنهاد کرده است که استفاده کنندگان از لنزهای تماسی برای مدتی از عینک استفاده کنند. لنز می­تواند باعث قرمزی و خارش چشم شود ور در این هنگام اولین کاری که انجام می­دهیم دست زدن به چشم است. چشم با بینی در ارتباط است و ویروس می­تواند از چشم وارد راه هوایی شود. اگر لازم بود به چشمتان دست بزنید، این کار را با دستمال کاغذی انجام دهید.
همچنین عینک به عنوان یک لایه محافظتی عمل می­کند. می­تواند مانند یک حفاظ در برابر قطرک­های تنفسی پس از سرفه یا عطسه افراد آلوده به ویروس عمل کند. همچنین عینک مانع از این می­شود که ناخودآگاه به چشمتان دست بزنید.
آسم و بیماری­ انسدادی مزمن ریوی (COPD) خطر تشدید COVID19 را افزایش می­دهد
افراد با آسم و سایر بیماری­های ریوی در ریسک عوارض جدی ناشی از COVID19 قرار دارند. سلامتی همه آحاد جامعه به علت COVID19 در خطر است و این ریسک برای افراد مبتلا به بیماری­های ریوی و مبتلایان به نقص ایمنی بسیار بیشتر است.
در صورتی که هر نوع علامت مشکوک ابتلا به کرونا داشتید به سرعت پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید.
منبع: Webmd

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *