بایدها و نبایدهای مقابله با کرونا


باید‌ها و‌ نبایدهای مقابله با کروناویروس
مقامات سازمان جهانی بهداشت مردم را به آماده شدن در برابر ویروس کرونا ،که با نام COVID19 نیز شناخته می‌شود، تشویق می‌کنند. در این مطلب به مواردی که باید برای محافظت از خود در برابر ویروس بدانید، پرداخته می‌شود:
باید حداقل به مدت ۲۰ ثانیه و‌ چندین‌ بار در روز دست‌هایتان را بشویید. از آب و‌ صابون یا محلول‌های ضد عفونی کننده دست با حداقل ۶۰٪ الکل استفاده کنید. در این موارد حتما باید دست‌ها شسته شده باشد: ۱- قبل از طبخ یا خوردن غذا، ۲- بعد از دستشویی، ۳- بعد از خالی کردن بینی، سرفه یا عطسه
نباید به چشم، بینی و‌ دهان دست بزنید. اگر تماسی با ویروس داشته باشید با لمس صورت اجازه‌ی ورود ویروس به کل بدن را می‌دهید.
باید علائم ابتلا را که مشابه آنفلوانزا هست بشناسید: تب، سرفه، تنگی نفس. در اغلب موارد علائم با آبریزش شروع نمی‌شود.
نباید از ماسک استفاده کنید مگر اینکه بیمار باشید. استفاده از ماسک توسط فرد مبتلا باعث حفاظت از سایر افراد سالم می‌شود. استفاده از ماسک توسط افراد سالم کمک چندانی نمی‌کند. با خرید غیر ضروری ماسک باعث کمبود آن نشوید. اجازه دهید ماسک‌ها برای افرادی که واقعا نیاز دارند مثل بیماران و کادر درمان باقی بماند.
باید از تجمع و حضور در اماکن عمومی اجتناب کنید، اگر بالاتر از ۶۰ سال سن دارید یا شرایطی دارید که شما را در دسته افراد پر خطر قرار می‌دهد.
نباید به سفر بروید اگر تب دارید. اگر در پرواز بیمار شدید فورا به خدمه اطلاع دهید.
باید در سفر به کشورهای پر خطر تجدید نظر کنید. در حال حاضر توصیه شده است به چین و کره‌جنوبی سفر غیر ضروری نکنید. و افراد پر خطر به ایتالیا و ژاپن سفر نکنند.
نباید بترسید. اصول بهداشتی و در راس آن شستن دست‌ها و ماندن در خانه را رعایت کنید و نگرانی بی‌مورد نداشته باشید.
منبع: webmd

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *